Zwanger en fit

“Ik heb weinig zwangersschapskwaaltjes. Hierdoor zie ik de bevalling vol vertrouwen tegemoet”.

Je bent zwanger en weet dat bewegen in deze bijzonder periode in je leven belangrijker is dan ooit. Voor jouw gezondheid, maar ook voor de baby in je buik. Misschien ben je net bevallen en niet tevreden over je lichaam. Je mist je ‘oude ik’ en wil graag gaan sporten. Maar hoe pak je dat aan?

Hoe train je veilig en verantwoord en blijf je krachtig en fit tijdens en na je zwangerschap? We begrijpen dat je hier wel ondersteuning bij kunt gebruiken. Daarom hebben wij het programma ‘Krachtiger training voor vrouwen’ ontwikkeld, speciaal voor de periode tijdens en na je zwangerschap!

Wat levert Zwanger en fit jou op?

Minder fysieke klachten

Je ervaart minder fysieke klachten en herstelt sneller van je bevalling als je een goede conditie hebt.

Veilig sporten

Je kan veilig en verantwoord blijven sporten gedurende je gehele zwangerschap, zodat je kindje zich goed kan blijven ontwikkelen en niet in gevaar komt.

Snel van de zwangerschapskilo’s af

Je zorgt voor een gezonde gewichtstoename gedurende je zwangerschap, zodat je zelf en je kindje gezond blijven. En je sneller weer de oude bent.

Helpt bij bevalling

Je getrainde lichaam helpt je bij de bevalling en een voorspoedig herstel, waardoor je positief terugkijkt op deze bijzondere gebeurtenis.

Zelfvertrouwen

Je leert je lichaam kennen, dat geeft je het zelfvertrouwen om te bereiken wat je wilt.

Ontspanning

Je creëert een ontspannen moment voor jezelf, waardoor je even rust hebt. Ook ontmoet je andere vrouwen uit de buurt om ervaringen mee uit te wisselen.

Hoe werkt het?

Bij de intake geef ik je een presentatie over belangrijke aspecten van sporten tijdens de zwangerschap en na de bevalling. Je wilt natuurlijk het beste voor jezelf en je kindje. Ook kijken we tijdens de intake welke vorm het beste bij je past. Één op één, in een small group (max. 4 personen) of op afstand.

We werken tijdens de trainingen aan een goede houding en techniek, waardoor je blessures voorkomt. Ook heb je minder last van het dragen van je kindje tijdens de zwangerschap of na de bevalling. We gaan ook bezig met de connectie tussen je core en bekkenbodem. Dit is belangrijk om goed te herstellen. We doen mobiliteitsoefeningen, ademhalingsoefeningen en bekkenbodemoefeningen. Daarnaast kijken we wat belangrijk is om rekening mee te houden nu je zwanger bent of net bevallen. Wist je bijvoorbeeld dat je lichaam denkt dat je zwanger bent, zolang je nog borstvoeding geeft en tot drie maanden daarna? Ik kijk samen met jou welke oefeningen geschikt zijn voor jou en aansluiten op jouw specifieke situatie.

Zwanger en Fit

Inhoud van het traject

  • Houding
  • Techniek
  • Bekkenbodem
  • Zwangersschapsworkout
  • Herstellen na bevalling

Jouw investering:
€ 32,50 excl. BTW per uur
(één op één traject)

Hoe werkt het?

Bij de intake geef ik je een presentatie over belangrijke aspecten van sporten tijdens de zwangerschap en na de bevalling. Je wilt natuurlijk het beste voor jezelf en je kindje. Ook kijken we tijdens de intake welke vorm het beste bij je past. Één op één, in een small group (max. 4 personen) of op afstand.

We werken tijdens de trainingen aan een goede houding en techniek, waardoor je blessures voorkomt. Ook heb je minder last van het dragen van je kindje tijdens de zwangerschap of na de bevalling. We gaan ook bezig met de connectie tussen je core en bekkenbodem. Dit is belangrijk om goed te herstellen. We doen mobiliteitsoefeningen, ademhalingsoefeningen en bekkenbodemoefeningen. Daarnaast kijken we wat belangrijk is om rekening mee te houden nu je zwanger bent of net bevallen. Wist je bijvoorbeeld dat je lichaam denkt dat je zwanger bent, zolang je nog borstvoeding geeft en tot drie maanden daarna? Ik kijk samen met jou welke oefeningen geschikt zijn voor jou en aansluiten op jouw specifieke situatie.

Zwanger en Fit

Inhoud van het traject

  • Houding
  • Techniek
  • Bekkenbodem
  • Zwangersschapsworkout
  • Herstellen na bevalling

Jouw investering:
€ 32,50 excl. BTW per uur
(één op één traject)

Voor wie is Zwanger en Fit geschikt?

Voor vrouwen tijdens- en na de zwangerschap, die het belangrijk vinden veilig en verantwoord te (blijven) sporten.

Wat wij van het traject vonden?

Geartsje

Na de zwangerschap, bevalling (keizersnee), was ik mezelf niet meer. Weinig kracht en energie. Mede door personal training van Jildou, ben ik langzamerhand weer mezelf geworden. Heb meer kracht en energie gekregen. Het is fijn om tips te krijgen van iemand die er zelf ervaring mee heeft. Het is niet alleen maar sporten, er wordt naar je geluisterd. Door personal training leer ik op een goede manier mijn lichaam fit te krijgen zonder het te overbelasten.

Irene

Met de positieve zwangerschapstest in de handen, sloeg ook gelijk de vermoeidheid toe. Toen wist ik al dat er wel hulp bij nodig was om me sterk te houden gedurende de zwangerschap. Hoewel ik nog nooit krachttraining gedaan had, leek me dit wel wat! Juist omdat (hard)lopen niet meer ging. Je bent op een gecontroleerde wijze bezig je lichaam sterk te houden. Voor de bevalling en als je straks met een baby rondloopt. Jildou weet wat je wel en niet moet trainen. En past het schema steeds op je aan. Ik heb weinig zwangerschapskwaaltjes. Hierdoor ga ik ook vol vertrouwen de bevalling tegemoet. Ook voor na de bevalling heeft Jildou een schema om weer op krachten te komen, een compleet plaatje. Ik zou iedere zwangere vrouw deze training aanbevelen. Je kunt beter investeren in een sterk lichaam, dan alles voor de baby nieuw kopen.

Amarins

Toen ik 15 weken zwanger was nam ik zonder verwachting deel aan de training van “Krachtiger training voor vrouwen” (Zwanger en fit). Al snel werd duidelijk dat er ruimte was om mijn persoonlijke behoefte en wensen bespreekbaar te maken. Wat de trainingen mij op hebben geleverd is dat ik mij gedurende mijn zwangerschap fit en energiek heb gevoeld. Ook had dit een positief effect op mijn uithoudingsvermogen tijdens mijn bevalling. Ik heb de professionele begeleiding tijdens mijn zwangerschap als erg positief ervaren en ik kijk er dan ook naar uit om opnieuw met de kennis die Jildou heeft te trainen, zodat ik mij weer fit en krachtig voel na mijn zwangerschap.

Over de trainer

Ik ben Jildou Visser, zelf moeder van een zoon en de kracht achter Krachtiger training voor vrouwen. Tijdens mijn eigen zwangerschap merkte ik dat er weinig tot geen goede, deskundige begeleiding is in het trainen tijdens de zwangerschap en daarna. Ik heb misschien wel iets te fanatiek getraind, maar ik wist niet precies waar de grens lag. Ik merkte dat er veel behoefte aan deskundige begeleiding tijdens en na de zwangerschap is. Toen ben ik de opleiding Fitnesstrainer gaan volgen met een specialisme Pre- & Postnataal coach. Ik heb al veel vrouwen in deze belangrijke periode van hun leven mogen begeleiden bij het je krachtig en fit voelen tijdens de zwangerschap en daarna.

Jildou

Veelgestelde vragen

Ik heb nooit gesport of al een hele lange tijd niet meer. Kan ik hier dan aan deelnemen?

Jazeker, de trainingen zijn voor iedereen toegankelijk.  Iedereen traint op z’n eigen niveau.

Ik ben al in mijn tweede en/of derde trimester van mijn zwangerschap. Is dat een probleem?

Nee hoor, dat is geen probleem. Ook in deze trimesters kan je instappen en is het belangrijk om te gaan bewegen. 

Ik heb fysieke klachten zoals een verzakking, diastase of bekkenklachten. Zijn deze trainingen geschikt voor mij?

Tijdens de trainingen leer je hoe je deze klachten met de juiste strategie kunt voorkomen of verhelpen. Het sterker maken van de juiste spieren helpt je om pijnvrij en veilig te blijven bewegen. Daarnaast zijn er binnen de training altijd vervangende oefeningen, mocht een oefening voor jou niet geschikt zijn.

Kan ik direct na mijn bevallingen starten met de trainingen?

Zo rond de 6/8 weken na je bevalling kan je met de trainingen beginnen. Hoe snel je kunt starten hangt mede van je bevalling af: of je een keizersnee of een natuurlijke bevalling hebt gehad. Ook kijken we of je je fit genoeg voelt om weer langzaamaan te beginnen met bewegen.

Ik ben al een hele tijd geleden bevallen. Zijn deze trainingen geschikt voor mij?

Heb je na de bevalling nog niks specifieks gedaan aan je herstel, dan zeker! We gaan aan de slag met een gericht trainingsprogramma met een goede opbouw om progressie te boeken en krachtiger te worden en te blijven.

Ik ben niet zwanger, ook niet bevallen maar zou wel heel graag aan krachttraining willen doen. Kan ik dan ook bij jou terecht?

Zeker! Naast mijn specialisme verzorg ik ook de reguliere Krachtiger trainingen voor vrouwen. Wil jij graag aan de slag met krachttraining en daar professioneel in begeleid worden, dan ben je bij mij aan het juiste adres!

Wil je fit zijn tijdens- en na je bevalling?
Meld je hier aan